gràcies per passar per ací

diumenge, 21 d’octubre de 2012

EL VICI DEL JOC

Jugar està de moda. De cada quatre anuncis radiofònics o televisius, almenys un ens convida a provar sort en jocs d'atzar. Ja no fa falta eixir de casa per jugar: internet ens dona un munt de possibilitats que resulten atractives i discretes (ningú ens veu jugant). En temps de crisi on hi ha persones que es veuen abocades a mendicar, jugar o en el pitjor dels casos a robar, el joc es presenta com una alternativa temptadora.
He de confessar que jo mai he cregut massa en la sort. Com diu l'aforisme: a la sort la pinten calba i jo no he sabut mai agafar-li el poc de pèl que es suposa mostra per a pegar-li estiró. També és veritat que poques vegades ho he intentat i no somie en fer-me rica de la nit al matí. Ja ho diu un dels eslògans: "si sueñas, loterias", i com jo no somie, doncs no hi ha res a fer.
Els publicistes fan grans esforços per fer atractiu el joc. Recordeu la propaganda en que als ja entraets en anys ens recordem la cançó de Marisol: "La vida és una tómbola"?. Tot envoltat de colors, d'alegria, de gent guapa ballant?.
Eixe anunci té uns clars destinataris i un clar objectiu: fer recuperar la il·lusió en la roda de la fortuna als que ja han tingut oportunitat de vore que no sempre ens van bé les coses, però tampoc la mala sort dura eternament.


Però hi ha coses que em semblen inadmissibles. Que un esportista que volen mostrar als joves com model d'esforç, de treball i de honradesa, accepte fer un anunci per incitar al joc no és ètic. A mi no m'ho sembla. Quina necessitat tindrà algú com Rafa Nadal de guanyar més diners encara fent vore que és un jugador  en xarxa al qui somriu la sort també en eixa activitat?.
El que va pensar en ell per a fer la propaganda no em pareix massa encomiable, però que ell entrara en eixe joc em sembla molt pitjor. Un home al que li robaren un rellotge valorat en una barbaritat de diners i que deu estar forrat de per vida, perquè ha d'ambicionar més, incitant a una cosa que resulta contraria als valors que transmet com a esportista d'elit?
¡Pobre Nadal! No en té mai prou. 

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada