gràcies per passar per ací

diumenge, 9 d’octubre de 2011

LARRY CROWNE I CICERÓ

Per a una no cinèfila com jo, vore una peli com Larry Crowne és quasi una experiència agradable. Si a més de no incloure escenes explícites de violència ni sexe, pots encontrar en el film referències clàssiques, una està més que satisfeta.
La superconeguda "novia americana", Julia Roberts, encarna a una professora d' oratòria en una escola d'estudis superiors, i per ambientar la classe en una de les parets hi ha una enorme imatge de l'orador romà per excel.lència, Ciceró, amb el seu nom en llatí i una dita d'ell traduïda a l' anglés (haguera estat el summum que l'hagueren deixada en la llengua original). No he pogut llegir-la sencera però venia a dir que la brevetat és el millor. Em resulta desconeguda i una mica paradoxal tenint en compte el que li agradava a l'autor clàssic del que parlem esplaiar-se en els seus discursos, però no sé si és autèntica ni d'on l'han agafada (si ho descobresc, ho diré). 
El millor per a mi és vore a Tom Hanks assumint sense complexos que s'ha fet gran i que això no és ningun drama. Segueix sent un actor que sap tocar la "fibra" dels espectadors i que sembla gaudir amb el que fa. Què més es pot demanar??
També es pot fer una reflexió al voltant dels pocs alumnes que s'interessen per les assignatures d'humanitats i els molts que ho fan pels temes econòmics. Tots dos són valorats en la pel·lícula, encara que de l'economia es fa un retrat cínic, propi dels temps de crisi en els que vivim.

2 comentaris :

  1. M'has fet moltes ganes de veure la pel·lícula, per la temàtica i pels actors. Julia Roberts m'agrada molt però fa molt de temps que sóc un ferm defensor de Tom com un dels grans actors americans actuals.

    ResponElimina
  2. No pensava vore la pel.li i m'he animat en llegir el teu blog. El tema de la crisi laboral i de la docència, m'han agradat. El previsible "pastelón" em sobrava, jejje.
    Sobretot m'han encantat els consells que dóna la Júlia als alumnes sobre com parlar en públic. Són els mateixos que em donaren a mi a l'acadèmia d'opos, i ja veus, èxit total!!
    No deixes de recomanar coses!!

    ResponElimina